Nu cred că povestea se termină aici. Microsoft s-au răzgândit de 2 ori în două zile. Prima dată s-au răzgândit cu privire la valorizarea Yahoo, aruncând cât colo declarația “fermă” a lui Gates si anunțând că – de fapt – ei ar mai da vreo 2 dolari în plus pe acțiune. A doua oară, s-au răzgândit brusc ieri cu privire la necesitatea integrării Yahoo în businessul Microsoft. Cine poate garanta că nu se vor răzgândi din nou peste câteva zile sau săptămâni, cănd le va fi convenabil să descopere că o acțiune Yahoo plutind spre abisuri poate fi un bun pretext pentru o nouă ofertă, mai scăzută ?

Cred că Microsoft își joacă ultima carte în această partidă și anume “noi nu suntem disperați, dar voi cum sunteți”.

Pentru că într-adevăr Yahoo iese din acest joc cu multe probleme aduse la suprafață. Un deal cu Google care acum ceva vreme ar fi părut extrem de improbabil dar astăzi este un soi de recunoaștere a inabilității de executa strategia de advertising. Planuri de retenție a angajaților și clauze speciale care erau menite să facă amară pilula pentru Microsoft iar de azi devin doar motive de enervare și în unele cazuri de pierdere inutilă de bani. Acționari importanți care-și văd distruse speranțele de recuperare a declinului cursului, noi procese la orizont. Va fi interesant de urmărit adunarea acționarilor și alegerea consiliului director la Yahoo, eveniment care în ultimii ani a avut loc în perioada mai – iunie. Doar un eveniment pozitiv major poate să cruțe actuala componență a consiliului director Yahoo – dar ce anume, în afară de un miracol ?

În tot acest timp, cine sunt singurii care se țin serios de treabă ? V-am mai zis:

Bravo lor.