Poate acum cand Neogen s-a umflat cu 6 milioane de euro ca urmare a injecției de capital de la Tiger Global Management, să-l bântuie un ușor regret pe Sergiu Biriș, tartorele proiectului Trilulilu. Site-ul său este copilul minune al webdoizero-ului mioritic și în același timp o simplă clonă de YouTube. Povestea fiind următoarea: Călin Fusu de la Neogen face o ofertă de preluare a Trilu mai spre începutul anului, de 80.000 EUR. Din cate scrie Business Magazin, Fusu avea deja în pregătire propriul serviciu de conținut video. La care Sergiu îi cere cu tupeu jumatate de milion de euro. Să arunci cifra asta unei firme care deabia a facut 1.2 milioane cifră de afaceri pe 2006 ? Sergiu spune în BM că “au plusat mai degraba pentru a vedea reactia“. Eu am un alt nume pentru chestia asta, eu i-aș spune un simplu si plăcut la mișto. Ah, dacă ar fi cerut o sumă plus o eventuală participare în Neogen și ar fi încercat să închege o negociere reală, poate lucrurile ar fi stat altfel acum.

Pentru că între timp Neogen și-au lansat propriul serviciu de video, inițial cu copy/paste din Trilu iar acum au fondurile necesare pentru copyrighting, pot să-l tocmească și pe Liiceanu să le scrie textele la butoane dacă au chef. Uite-așa rămaseră clujenii în brațe cu un ditai proiect care după spusele lor halește 4000 EUR/luna. Dar desigur, ei se descurcă admirabil pentru că microîntreprinderile lor aduc suficienăi bani. Poate de aceea umblă vorba că și-au transportat serverele cu trenul la București, SNCFR-ul fiind desigur metoda recomandată pentru transportul de servere – pe care nu și-o permite oricine. Este oricum admirabil că trei microîntrepinderi dintre care două nou înființate și una care în 2005 a avut un profit net de 6500 de EUR, pot să se dispenseze de 4000 EUR în fiecare lună cu naturalețea cu care îți iei o șaorma de la colț. Este cu atât mai admirabil cu căt ei “se abțin” de la a pune publicitate pe site, care publicitate odată vândută cu 7 EUR CPM le-ar aduce 40.000 EUR/luna beneficii (muahahaha ?!?). Sunt singurul care găsește ca în aceste afirmații sunt găuri mai mari decât China ?

O chestie m-a uimit pe mine la acest site. Cine a avut geniala idee de a-i pune numele “trilulilu” ? Cand “afară” se zbat oamenii sa gaseasca nume ușor de reținut din 4-7 litere, mioriticii noștri musai sa pună ca nume un cuvânt (da, 2-3 litere în plus contează) pe care nu cred că l-am utilizat în ultimii 20 de ani. Poate-oi fi eu mai ciudat. De unde și povestioara următoare. Aflu eu despre site (de pe blogul lui Zoso, de unde altundeva) si ma întâlnesc cu frate-meu seara. Fii atent, să-și arat o clonă româneasca de YouTube. Dau drumul la browser și scriu: … triluliu.ro … nimic … uuuh, stai nițel … triluilu.ro … tot nimic … o secund? … triliuliu.ro … pauză … cum mai era, stai ? De aceea pe viitor eu îi voi spune TRILU, măcar știu că o să-l caut pe google, găsesc articolul meu și aici am linkul. Na google ia de la mine : trilu, trilu, trilu.

UPDATE: mulțumesc nenea Google, acest articol apare acum primul atunci când cauți “trilu” în limba română.

Câteva sugestii pentru Trilu, ca să încheiem frumos și într-o atmosferă de camaraderie:

  • mod_gzip compresie de pagini vă rog că mi se rupe sufletul când văd risipa,
  • rewrite pe URL-uri cu titlul clipului în URL, pour le SEO,
  • dacă vreți să fiți sexy pentru operatorii de telefonie mobilă așa cum reiese din articolul BM, apăi măcar să se vadă site-ul decent pe un ecran de mobil QVGA și să testași/adaptați playerul pe Flash Lite sau de ce nu să scrieși un player mai “simpluț” care să apară în funcție de useragent,
  • reclame pe site acum, coafura nu mai rezistă mult cu vise de 7 EUR CPM.