Iata o miscare interesanta in publicitatea online din Romania. Cei de la Vodanet isi imping in fata site-ul smartbuy.ro prin jurnalele online ale “Mr. Smart” (dl. Joshua Smart III din New England, recent emigrat in Romania in scopuri matrimoniale) si “Mrs. Smart” (venita tocmai din Manhattan pe meleagurile romanesti). Ambele personaje sunt evident virtuale, isi fac reclama masiva la blogurile nou-noute (hostate pe site-urile Vodanet acasa.ro si ele.ro) si posteaza minim cate un link la smartbuy per post. Au inceput in forta cu link spre categoria iPod.

2smarties.gif

Desi trucul este destul de evident si cat se poate de oficial, “personajele” povestesc “amintiri” despre cum au ajuns in Romania, cum era pe aeroport, etc. Judecand dupa comentarii, la multi dintre cititorii blogurilor chiar prinde poanta*. Mie mi se pare o pozitie prea ambigua, ori sunt personaje care se vor credibile ori nu. Daca nu, atunci toata povestea de background al “persoanelor” este inutila. Daca da, atunci ar fi trebuit :

  1. Facuta reclama la un nivel decent, nu umpli Internetul de bannere la cele doua bloguri.
  2. Inventat nume mai plauzibile decat Mr. si Mrs. Smart.
  3. Un vocabular adaptat pentru romana invatata “pe fuga” de un american.
  4. Facut reclama putina si subtila deabia dupa ce un numar de posturi a fost deja scris, ca sa existe niscaiva continut.
  5. Nu mai mult de un link pe post, pentru ca devine flagrant.
  6. Si in nici un caz bannere de pe site-ul tinta inapoi pe bloguri.

Si ca o chestie de bun simt, daca ma uit la categoria “Laptopuri” mi se pare normal sa-mi aratati bannerul de la Mr. Smart, nu cel de la Mrs. Smart. Targeting, targeting is everything …

Despre smartbuy.ro o sa mai discutam. Este un site cu potential.

* Comentariu foarte tare la “ea” pe site: honey, pe alt site nu gaseai unde sa faci reclama ? ce manhattan smart shopping ? la mp3 si pocket pc-uri ? parerea mea e ca this is taraba shopping done online. parerea mea e ca te-ai uitat prea mult la sex and the city, si in legatura cu reclama, mai simplu e sa trimiti niste spam-uri la niste mailing listuri, si sa faci link-exchange cu site-uri de profil, decat sa imi scrii lacrimogene despre smart shopping in manhattan.

D-oh !

Update: am gasit si anuntul oficial de la Vodanet cu privire la cele doua personaje nascute ambele pe data de 18 iulie 1974 [scratch head]. Alt trivia interesant este ca in imagini ambele personaje au ochelari aparent de vedere (el, cu lentile heliomat), el poarta pe gulerul fracului (?) si ea pe catarama centurii un fel de logo care nu-mi dau seama ce semnifica…

Update 2: Până la aniversarea de un an, blogurile au dispărut…