1. Editorialistul Daniel Gross de la publicatia online Slate scrie un articol interesant : De ce nu mai avem nevoie de ceasuri. Intr-adevar, in ziua de astazi daca vrem sa stim ce ora este avem la dispozitie mobilul, PDA-ul, MP3 playerul, navigatorul GPS sau unul din multele gadgeturi pe care le purtam prin buzunare:

Most people these days carry a highly accurate and durable time piece, but it isn’t a watch.

byebye_watches.jpg

Daniel Gross coreleaza aceasta simpla constatare cu faptul ca vanzarile de ceasuri la preturi mici si medii (\<200 USD) sunt in scadere de vreo doi ani (minus 10% in 2005, de exemplu). Nu pot decat sa-i dau dreptate, asistam a inceputul unui declin masiv al industriei, care se poate apara doar in masura in care integreaza in ceasuri si alte functionalitati. Produsele aparute insa pana in acest moment sunt neconvingatoare: incepand cu ceasurile create de Fossil in colaborare cu Microsoft (decedatele ceasuri SPOT) si trecand prin ceasurile-Bluetooth de la Sony-Ericsson sau ceasurile-player MP3, nici unul nu a avut succes la public. Singurele ceasuri care prospera sunt cele de lux, pe care lumea le cumpara nu ca sa stie cat este ora ci sa sa se afiseze cu ele la mana.

2. Sursa Associated Press. Imediat dupa ce UE ameninta pe Microsoft cu amenzi de 3-4 milioane de EUR pe zi pentru nerespectarea sentintei procesului antitrust din martie 2004, gigantul din Redmond pareaza. Microsoft au semnat cu firma QUEST Software din California un contract de licentiere in urma caruia QUEST au acces neingradit la specificatiile interne ale tuturor protocoalelor de comunicare in retea dezvoltate de Microsoft (partajare de fisiere, imprimante, domenii, samd). In schimb, Microsoft vor primi 5.25% din veniturile de pe urma produselor care utilizeaza aceste protocoale. Acest mod de licentiere este menit sa demonstreze UE ca standardele Microsoft sunt valoroase in sine si nu pot fi puse neconditionat la dispozitia oricui. IBM, Novell, Sun si Oracle nu prea sunt de acord. S-ar putea ca Novell sa se mai gandeasca, prietenii stiu de ce.

3. Sursa USA Today. Ministerul turismului din Grecia a anuntat o initiativa cat se poate de moderna care consta in dotarea vizitatorilor straini cu un gadget menit sa le asigure o mai buna experienta turistica. Aparatul va fi dotat cu un ecran touch-screen si va fi capabil sa redea imagini color, sunet stereo si sa ajute la orientare – probabil cu un sistem GPS incorporat – toate acestea cu o interfata in 4 limbi: engleza, franceza, germana si greaca. Micul gadget cantareste 270 de grame si a fost fabricat de catre Fujitsu-Siemens la un preț aproximativ (si foarte piperat) de 2000 EUR/unitate. Pana in vara lui 2008, 5000 de bucati vor fi disponibile in situri turistice din Atena, Salonic si cateva dintre insulele mai cunoscute (Rodos, Creta) – iar proiectul pilot demareaza la Salonic si Mycenae. Nu se stie pretul la care se va inchiria aparatul, dupa cum nu se cunosc nici reactiile ghizilor care-si castiga painea cu grupurile de turisti straini.