Ar fi amuzant – dacă nu ar fi trist – că fix în mijlocul unei ştiri despre 3000 de oameni trimişi în şomaj tehnic AdSense mi-a “pleznit” o reclamă la laptopuri. Probabil că oamenii stând mai mult pe-acasă simt nevoia să se doteze cu laptopuri şi să-şi umple timpul cu WOW – sau chiar să se apuce de blogărit, noul sport naţional românesc. Se zvoneşte că dacă postezi mult şi des pe blog îţi ies bani din reclame cât de-o şaormă – sau chiar două şaorme. Mai mici.

Toate ca toate dacă reclama nu ar fi fost profund agramată. “Cel mai mişto leptop” “E ca în reclama aia de la tv care a făcut senzaţie săptămâna trecută“. Dacă dai click ajungi pe secţiunea notebook-uri a unui magazin online semi-obscur. Poate că reclama este adaptată stilului mioritic. Sau poate că este vorba doar de incompetenţă, şi aceasta în cel mai pur stil mioritic. Căci românul se pricepe la orice: politică, fotbal, Google AdSense !

Acestea fiind zise, se anunţă un sezon de Crăciun dificil pentru toţi retailerii online. Primele falimente ale unor jucători mai mici şi mai fragili sunt aşteptate la începutul anului, ocazie cu care poate scăpăm şi de câteva reclame stupide.