Domnul Dvorak, fost redactor specializat in tehnologie la Byte, PC Magazine, Forbes si multe alte publicatii serioase, actualmente pensionarul meu preferat si animator al podcast-ului Cranky Geeks, are o luare de pozitie foarte interesanta in publicatia online MarketWatch. Apple trebuie sa omoare iPhone-ul spune el. Impuscati martoaga pana nu e prea tarziu. Sa vedem rationamentul.

Apple iPod, zice Dvorak, este locomotiva momentului. Acest music player a intrat pe o piata haotica si fragmentata cu o oferta de valoare, simpla si excelent promovata de catre marketingul din Cupertino. Asa se explica succesul lui fenomenal. Sa nu uitam ca tot restul produselor Apple sunt produse de nisa, doar iPod-ul este singurul mare succes si leader al pietii de care apartine.

Ori, piata telefoanelor mobile este mult mai clar segmentata, mai concurentiala si mai dura. Nu mai este vorba de o piata pe care producatorii au facut doar tentative timide, cum era piata playerelor MP3 la lansarea iPod. Producerea de telefoane mobile este o industrie dominata de “grei” precum Nokia, Motorola, Sony-Ericsson si Samsung, urmati de o hoarda de mici chinezi gata sa se infrupte cate o zecime de procent la cea mai mica ezitare a gigantilor. Este genul de piata sangeroasa in care o marja confortabila de profit nu poate supravietui mai mult de 15 minute, spune Dvorak. Daca Apple tine la imaginea greu creata de firma care nu da gres cu produsele sale, inca nu este momentul pierdut sa se descotoroseasca de iPhone.

steve_dvorak.jpg

Mai multe desigur, dupa lansarea iPhone in magazinele americane, pe 11 iunie, conform CNET.