… sau computerul, depinde kumm interpretezi rezultatul sondajului Forrester publicat de New York Times care arată că pentru generașia “Y” de 18-26 de ani computerul și mobilul sunt substanțial mai importante decât televizorul. La categoria 27-40 computerul se bate cu televizorul, talonate îndeaproape de telefonul mobil, în vreme ce pentru cei de la 40 de ani în sus “ochiul magic” este greu de detronat.

17mobilegraphic.gif

Părerile sunt totuși împărțite, deoarece ecranele mobilelor sunt considerate de unii analiști prea mici pentru a putea urmări conținut video în mod confortabil. Da și nu: rezoluția LCD-urilor care echipează telefoanele mobile este în creștere continuă și oricum calitatea majorității secvențelor video de pe Internet nu justifică diagonală și rezoluție mai mare. Eu aș paria mai degrabă pe computer sau mai bine zis pe consumul de video profesionist (non-user generated) transmis via Internet care a decolat deja underground prin intermediul schimburilor (în general ilegale) de fișiere (filme, seriale, documentare și nu numai). Probabil că va ajunge în zona mainstream destul de repede – chestiunea este mai mult “când” și nu “dacă” iar multe dintre cele mai fierbinți startup-uri web2.0 se învârt pe zona de video și new TV (Joost, Miro, Peekvid, Vuze și compania).

O ultimă remarcă: sondajul este făcut în US deci mai puțin relevant pentru ai noștri mioritici compatrioți. Puțintică răbdare … să lăsăm ludiții să îmbătrânească, să așteptăm cabliștii și operatorii de telefonie mobilă să ofere mai multă bandă pe prețuri mai bune – și alte chestiuni de acest gen.

PS: Da, și mie îmi place muzica bună.