Eee PC s-a vândut în mai mult de 4 milioane de exemplare în aproximativ un an de când Asus a început să îl fabrice. Jerry Shen, CEO-ul Asus, afirmă că se preconizează atingerea țintei de 5 milioane de Eee vândute la finele acestui an. MSI sunt mai “proaspeți” pe piață ceea ce nu i-a împiedicat să vândă 700.000 de Wind-uri (sub brand propriu sau OEM).

Dell lansează în Japonia Inspiron Mini 12, în curând în rafturile virtuale ale magazinelor online din US și Europa. HP începe să comercializeze modele din linia Mini 1000. Ce au în comun toate aceste laptopuri ?

  • dimensiunile mici și greutatea redusă (în jur de 1kg)
  • autonomia decentă sau chiar foarte bună
  • prețul de pornire undeva sub 400$ (Asus “amenință” cu un laptop de 200$ în 2009)
  • cea mai ieftină variantă este dotată cu Linux
  • Windows XP rulează mai mult sau mai puțin oficial pe fiecare dintre aceste laptopuri, dar Vista este cumplit de lent

Pe o piață în scădere, unde numai gamerii înrăiți sau fanii Apple mai sunt pregătiți sufletește să plătească sume mari pentru hardware-ul de uz personal, aceste modele cresc cifrele de vânzări. Nu și profiturile – pentru că marjele sunt destul de modeste, ca la orice produs ieftin.

Cei mai agasați de această tendință sunt probabil prietenii noștri de la Microsoft, care încearcă să îngroape XP de o bună bucată de vreme pentru a putea propulsa mirobolantul Vista. Însă bunul și bătrânul XP îi bântuie mai dihai decât un zombie care a uitat să iasă la pensie. În 2009, piața acestor laptopuri mici și ieftine (țineți mine Netbooks noul buzzword) va totaliza 20-30 de milioane de exemplare. O bună parte cu XP instalat oficial – sau nu.

Zombie invasion.