Lansarea Bloombiz v2.0

Fara prea mare tamtam, doar un email la abonati, noul site Bloombiz versiunea v2.0 a fost lansat in aceasta saptamana. Ca prim efect, se vede pe trafic.ro ca le-a scazut numarul vizitatorilor cam cu 30%. Asta, dupa cum usor ne putem da seama, nu e chiar foarte bine. Si totusi.

bloombizv20.jpg

Noul design arata bine. Au reusit sa puna chiar mai mult albastru si verde decat am eu pe blog, ceea ce nu poate sa fie decat benefic. Toate acestea, intr-o asezare in pagina care utilizeaza eficient spatiul, care arata foarte modern si foarte “web 2.0″. Pana acolo insa, lipseste o caracteristica definitorie a site-urilor de noua generatie: AJAX. “Domnul AJAX” nu raspunde la apel, exista insa o explicatie foarte simpla. S-a folosit CMS-ul ContentSpeed de la Ealliance Solutions, care CMS este destul de “clasic” si nu a apucat inca sa integreze elemente dinamice AJAX. Poate, la urmatoarea versiune. Nu c-as fi foarte horny dupa site-urile care folosesc AJAX fara ca sa fie neaparata nevoie…

Sa vedem ce ne mai ofera “noul” Bloombiz in afara de un redesign decent ca aspect, dar table-based (stiu, stiu, baieti, e de la ContentSpeed – si totusi). Noutatea consta in posibilitatea de a crea conturi de utilizator, care se pare ca ne ofera functionalitati “absolut revolutionare”. Deocamdata doar 2 (mai mici ?), pentru ca restul de 4 butoane din meniul personalizat sunt comentate in codul HTML.

bloombiz_src.jpg

Iata asadar ce s-a implementat in release-ul curent.

Stirile mele” este un agregator de RSS destul de primitiv. In linii mari merge, dar are inca bug-uri. Mi se pare ultra-frustrant ca trebuie sa te abonezi la o categorie intreaga de feed-uri, pentru ca ulterior sa te dezabonezi selectiv de la cele care nu te intereseaza. Interfata de selectie a feed-urilor necesita in mod evident sa mai fie lucrata. Nici redarea continutului feed-urilor nu este ferita de probleme. Nu stiu cui trebuie sa multumesc pentru includerea blogului Netuality in lista default de la vasta categorie “Tehnologie si Comunicatii”. Ce-i drept, din cei 105 de utilizatori care teoretic s-au inscris la feed, doar vreo 5 au si vizitat blogul in mod efectiv.

Afaceri” este o sectiune cel putin inedita: conceputa ca un fel de catalog de firme (“director de companii” cum spun cei de la Vodanet), in care se aglomereaza de-a valma prezentari de produse, servicii, reclame si anunturi de angajare fara a se diferentia in vreo sub-categorie. Singurele categorii ale catalogului sunt cele axate pe tipul de activitate, ce pare inspirat din lista activitatilor din camerele de comert. Nu exista insa nici o metoda de a diferentia genurile de anunturi sau de a face o cautare dupa cuvinte cheie. (exista – acum ? – si separare pe tipuri si search) In zona din stanga ecranului plutesc titlurile de la o serie de anunturi selectate dupa criterii necunoscute, si partea amuzanta este ca “data crearii” este diferita intre cea afisata efectiv in continutul anuntului. (l-au rezolvat si pe-asta) Concluzia: mai e mult de gandit si de lucru. Si luati-o ca sfat de om batran, daca ma citeste vreunul din echipa, nu lasati link-uri la liber in anunturi pentru ca aceasta sectiune se va transforma intr-o oribila viermuiala de spam. Trebuia pus macar un nofollow, ceva, orice, pleeeease.

Cele 4 sectiuni deocamdata lipsa dar comentate in codul HTML sunt: “Cluburi”, “Reteaua mea”,”Portofoliul meu” si “Parerea mea”. Linkurile chiar functioneaza, iar la paginile cu pricina putem intrezari :

  • blogurile utilizatorilor, organizate in grupuri (deocamdata toate link-urile duc spre blogurile de pe ele.ro)
  • social networking (socializare cu fosti colegi de scoala/facultate/serviciu si o excelenta modalitate pentru oamenii de marketing sa ne serveasca reclame susceptibile sa ne intereseze)
  • un simulator de investitii pe bursa sau in fonduri mutuale, conceput ca un joc
  • nu m-am prins ce vor cu sectiunea “Parerea mea”.

Parerea mea este insa foarte bine conturata. Un alt proiect lansat neterminat din motiv de presiune si deadline, urmand sa fie finisat ulterior. Desigur – sa nu fac pe inocentul – am avut si eu in cariera parte de acest gen de proiecte, ca orice IT-ist care are mai mult de cateva luni de munca la activ. Ceea ce este insa trist este ca in Romania foarte rar vezi proiecte care sa fie lansate impecabil. Totul trebuie sa fie facut repede, ieftin si sa aduca bani acum, acum, acum. Pana a ajunge insa la succesul scontat, pe bloombiz.ro mai este de luptat.

Maine, o noua zi, o noua aventura prin jungla bizara a Internetului romanesc.