La distanță de mai puțin de 24 de ore, 2 comunicate de presă pe același site. În primul comunicat, MarketOnline se mândrește că vinde iPhone (crăckuit, la preț triplu) în al doilea Emag se mândrește că nu vinde iPhone pentru că nu sunt aduse pe canalul oficial și intră la categoria “piața neagră”. Povestea capătă o alură de comedie absurdă, cu reprezentații IRIS importator Apple care declară că “Garantia oferita de cei care comercializeaza iPhone in acest fel nu este garantia Apple. De asemenea, in acordul de licenta existent pe orice terminal iPhone se specifica faptul ca orice interventie hardware sau software asupra aparatului duce la pierderea garantiei. In aceste conditii nu vad cum ar putea oferi garantie cineva“. Ceea ce ei omită să spună este că pierderea garanției este la Apple, care oricum nu oferă acum așa ceva în România, așadar crăckuit-necrăckuit, oricum ai da-o oricum ai întoarce-o, singura garanție este la magazinul care vine produsul în România și nicăieri altundeva.

iphonedevcamp2.jpg

Dacă telefoanele sunt cumpărate legal (cu factură) și introduse legal în țară (TVA și accize plătite dacă sunt aduse din State sau nimic din comunitate), chiar nu văd unde este problema. Ah, că trebuie să spargi firmware-ul ca să-l poți utiliza în rețelele românești de telefonie mobilă, ocazie cu care pierzi o garanție pe care oricum NU O AVEAI. Vai ce perspectivă cumplită. Aș putea să pun pariu că primele 100 de bucăți s-au dat deja…

UPDATE: Reg Hardware semnalează că există o cale de a anula limitările impuse de firmware-ul 1.1.1 de la Apple. Există chiar și oferte comerciale de “unbricking” … iată cum încăpățânarea lui Apple dă naștere la mici afaceri de nișă destul de înfloritoare. Poate că Steve Jobs vrea doar să încurajeze creativitatea și inițiativa privată.