Asist si eu cu oarece interes la micul razboi declarativ intre Vivi si Ciprian Stavar (de la Vodanet Media*). Acesta din urma doreste sa “desfiinteze” Harta publicitatii online din Romania pe motivul ca aceasta include doar metrici de trafic si nu de reach si frecventa. Sigur, mai lipseau de la apel si statisticile demografice si zacusca era gata, parca-l vad pe Vivi facand focus group-uri 24h/24 pe diverse site-uri romanesti din dorinta de a-si perfectiona “Harta” si a da o imagine cat mai aproape de “realitate”.

Este minunat, este superb, speranta moare ultima, dar nu asteptati asa ceva de la un om care totusi face aceste metrici moca, in timpul lui mai mult sau mai putin liber. Si care nu are acces la datele necesare decat in masura in care ele (nu) sunt publicate de trafic.ro. Asa ca pana una-alta, statistica lui Vivi este cea mai buna Harta dintr-o multime de Harti imperfecte. Cu toate resturile acelea de popcorn g-plexian pe care si le extrage programatorul arogant Vivi dintre masele, Harta exista. Spre dezamagirea celor care ar dori sa navigheze prin ceata, ghidati doar de mugetul ragusit al propriei corabii.

Ah, desigur cand IAB-ul va schimba datele problemei prin lansarea unui sistem comparabil cu trafic.ro, capabil sa extraga si sa coreleze aceste metrici, vom discuta pe alte baze. Deocamdata pana si un programator ignorant precum sunt eu poate sa-si dea seama de un anume lucru. Daca Harta lui Vivi deranjeaza inseamna ca undeva acolo “sus” niste “oameni de bine” o iau in seama in ale lor calcule (de bugete) si decizii (de contracte). Un motiv in plus pentru ca Vivi sa continue, pana cand o alternativa mai buna isi va face aparitia. Nu vrem sa vaduvim clientii de un instrument de decizie.

*Inedit, site-ul Vodanet Media are in spate un server Zope.