Sigur, trebuia inventat un nume bun pentru solutia de televiziune digitala de la Romtelecom si acesta a fost sa fie dolce.ro. Sau mai degraba www.dolce.ro, pentru ca domeniul “chel” dolce.ro a ramas mult timp spre o alta adresa IP, pe care era gazduit un webmail [via Zoso blog]. Istoria zbuciumata a domeniului “dolce” nu se opreste insa aici, pentru ca anterior acesta a gazduit un site de matrimoniale. Cineva mai naiv si-a imaginat ca, schimband continutul si IP-urile, automat totul se ia “de la zero”. Tabula rasa. Ei bine, nu. Lucrurile stau un pic altfel, pe Internet.

In primul rand, dolce.ro este inscris in nenumarate locuri ca si site de matrimoniale. Un minim de efort ar fi trebuit depus – inainte de lansare – pentru a schimba descrierile si link-urile cu probleme. Sa vedem ce spune Alexa despre dolce.ro:

dolce1.gif

Ori, in Alexa este extrem de simplu sa schimbi descrierea daca ai site-ul sub control. Dolce este inregistrat pe DMOZ la categoria “Societate/Relatii”, alt lucru relativ usor de corectat inainte de a lansa site-ul.

dolce3.gif

Lucrurile se complica nitel atunci cand te uiti pe Google. La o cautare de genul “site:dolce.ro -televiziune -clicknet” gasesti nu mai putin de 7640 de pagini indexate, cu profile de useri, zodii, varste, tot tacamul. Orice click te duce intr-un 404, sec de sec. Ar fi mers poate o eroare customizata pentru toate paginile de pe subdirectorul “sentimente”, ceva care sa spuna haios Decat sa o astepti in ploaie, mai bine te uiti la un program de televiziune digitala. Cu linkul de rigoare.

Concluzia este simpla : daca vrei sa utilizezi un domeniu mai “picant” cu un trecut “incarcat” pentru un business, este bine sa cureti cat mai multe dintre referinte inainte de lansarea oficiala. Niciodata insa sa nu crezi ca poti pune “punct si de la capat” – din cauza lui Wayback Machine.

Altfel, lansarea a fost de succes, au avut un varf de trafic foarte frumusel in ultimele 2 saptamani, tot conform Alexa:

dolce2.gif