Ca de obicei cu întârziere, sunt prins cu altele si stirile ajung la mine dupa ce se reflectă de cateva ori prin diverse alte locuri. Aflu așadar că Softpedia le-a spus “pa” celor de la trafic.ro. A fost o despărțire puțin lacrimogenă de trafic.ro, stil v-am iubit și rămâneți cei mai buni pentru noi. Un fapt interesant: spre deosebire de contul Jucaushilor, care putea fi încă văzut zile bune după ce aceștia au scos tagul de trafic.ro, contul Softpedia a disparut complet și fără a lăsa urme. Update: eronat, uite-l aici.

Încă și mai artistice sunt explicațiile din care îmi permit să spicuiesc câteva fragmente cu comentariile de rigoare în italice:

  • “Acolo unde industria are o traditie, aceste date sunt confidentiale si se reflecta strict in bani.” Adică datele publice se reflectă mai puțin în bani decât cele confidenăiale ?
  • “Datele despre traficul unui site NU sunt publice. Ele sunt esentiale pentru dezvoltare si intrecerea concurentei. Pentru un ochi avizat ele pot furniza informatii vitale, in timp ce pentru cei neinitiati nu sunt decat “dovezi ale furtului”.” Dar pentru un ochi de advertiser ? Cam ce concurent ? și în ce fel ar fi putut utiliza faptul că Digg este cel mai bun referrer din ultima săptămână sau că Softpedia este de 4 ori mai mare în trafic decât cel de pe locul imediat următor ? Ce este atât de secret in aceste date că au trebuit ascunse ? Nu a facilitat deja trafic.ro secretizarea unei mari părți din statistici (referrer, top pagini, etc.) ?
  • “SEO cu diversele sale palarii (white/black hat) sunt normale intr-o realitate virtuala concurentiala.” Da, mai ales black hat SEO este o dovadă indubitabilă de normalitate.
  • “De 6 luni Google conduce internetul ca un batran sclerozat.” Cam din aceeași perioadă (începutul anului) de când au început spammerii profesioniști din US să injure pe webmasterworld că le-a scăzut traficul ca la balamuc.
  • “Asta va face momentan destul de multi oameni fericiti … Bucuria va tine 2-3 luni pt ca va intra in scena studiul BRAT”. Timp în care desigur statisticile vor fi confidențiale, c-așa-i în tenis. Interesant de notat că aceeași persoană zicea acum ceva zile: “In vara aceasta ar trebui sa apara si sistemul BRAT, insa pana nu-l vad .. NU cred”. O fi “văzut” ceva între timp ?

Softpedia si Soft32 sunt niște business-uri fragile (mari, dar fragile) care se bazează masiv pe publicitate și în special pe Google Adsense. O halcă importantă din traficul lor provine de la Google. Chiar pornind de la premisa că nu au nimic să-și reproșeze, Google este o imensă cutie neagră, un sistem în care regulile sunt complexe și strict secrete. Mâine acest sistem poate decide că paginile lor nu corespund cine știe cărui criteriu și să-i scoată din joc precum pe Jucaushi. Chiar dacă ei fac imediat o cerere de reincludere și se aprobă rapid, efectele pot fi dezastruoase fie și pe termen scurt. Ori, pe trafic.ro treaba asta se vede în timp real și consecințele de imagine și de ce mai vreți voi ar fi foarte dure. Poate un sistem secretizat de tipul BRAT în care advertiserii au acces eventual greoi doar la niște rapoarte, ceva statistici pe perioade mai mari, să le convină mai mult.

Este explicația cea mai plauzibilă. Conform Alexa, traficul Softpedia este într-o ușoară descreștere în ultimele 6 luni (cam de când s-a sclerozat Google):

softpedia.jpg

știu că oameni bine informați o să îmi explice de ce Alexa nu este relevant :D

UPDATE: Vivi se intreabă ce relevanță mai are harta publicității online fără Softpedia. O relevanță bunicică, zic eu. În ultima vreme nu prea am mai văzut Arbomedia pe Softpedia (oh! rimă), mai mult Google Adsense și Chitika. Nu am alte detalii.

UPDATE 2: aflu de la Zoso ca SATI (Studiul de Audienă? și Trafic Internet) al BRAT începe săptămâna viitoare pe un grup de site-uri pilot urmând ca “peste 2-3 luni” sa apară treptat rezultate care vor fi “livrate exclusiv companiilor ce au inclus site-urile în studiu” . Mda, ce vă spuneam: alt stil (“confidențialitatea datelor”), altă audiență.

Ah, și pentru cei care se îngrijorează de soarta celor de la Jucaushii :D Stați liniștiți, mare parte din conținut a fost deja reciclată și șade bine-mersi pe mai multe site-uri “satelit”. The show must go on …