Am citit deabia acum un excelent articol publicat in ianuarie in Baseline Magazine despre modul in care s-a dezvoltat Myspace.com, unul dintre cele mai “hot” site-uri ale momentului, locul 5 ca trafic pe Internet. Este o excelenta lectura mai ales pentru “antreprenorii Web 2.0″ de pe meleagurile mioritice in asteptarea momentului in care succesul le va aduce, inaintea ofertelor suculente de exit, clasicele probleme de performanta si downtime-ul inerent. Multi dintre cei care lucreaza in domeniu ne-am intalnit deja, la o scara mult redusa, cu etapele clasice ale evolutiei unui site (nu neaparat in ordinea in care s-au intamplat la MySpace):

  • cumpara un server mai mare, sau trei, cinci, fa ceva ca ne “cade site-ul”,
  • scalare pe verticala,
  • partitionare,
  • rescriere completa a site-ului,
  • investitii in redundanta ca urmare a unui crash major :D

graph_myspace.png

Cateva cifre si date interesante:

  • in 2006 “rate”-ul Myspace sau eCPM-ul echivalent pe reclame a fost de 10 centi. CEO-ul spera o dublare in 2007,
  • la inceputul lui 2005, cu 9 milioane de utilizatori, rescrierea completa a site-ului Myspace din ColdFusion in ASP.NET insotita de o reoptimizare a permis reducerea numarului de servere de aplicatie de la 246 la 150,
  • configuratia standard a serverelor de baze de date Myspace este HP ProLiant 585 cu patru procesoare AMD Opteron la 2.4 GHz, placa de retea 10xGigabit, 64 GB de RAM, pe care se afla Windows Server 2003 SP1 versiunea de 64 de biti si SQL Server 2005 SP1 evident tot in 64 de biti,
  • 65 de astfel de servere contin baza de date Myspace, partitionata atat pe ciorchini de utilizatori cat si vertical, pe servicii. O masina este dedicata integral serviciului de login.